مقاله ها

کاربرد چوب روسی چیست؟

کاربرد چوب روسی چیست؟
پیش از صحبت درباره‌ی مزایا و معایب چوب روسی و نراد، می‌خواهیم اشاره‌ای داشته باشیم به کاربرد این محصولات. چوب روسی برای ساخت ترمووود، کف‌پوش، دیوارپوش، زهوار، قرنیز، پارتیشن، درب و پنجره، آلاچیق و حتی کاغذ به‌کار می‌رود! بسیاری از کمدها، کابینت‌ها، ظروف و لوازم تزیینی‌ای که در اطراف خود می‌بینید به احتمال بالا از چوب روسی ساخته شده‌اند. دامنه‌ی کاربردهای این نوع چوب‌ها حتی در ساختمان‌سازی، برای انواع قالب‌بندی، زیرسازی سقف، نرده‌ی پله و … گسترده است؛ همچنین کاربرد  چوب روسی به عنوان نمای چوب ساختمان، از متداول ترین کاربردهای این نوع چوب است.
مزایای استفاده از چوب روسی
اگر از نجارها بپرسید، خوش‌کار و خوش‌تراش بودن چوب‌های روسی را از مهم‌ترین مزایای آن‌ها می‌دانند. این چوب‌ها سبک‌وزن‌اند و دربرابر انواع آسیب‌ها، ازجمله رطوبت، حرارت و …، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. چوب روسی، به‌خصوص چوب نراد روسی، انعطاف‌پذیر و ارتجاعی‌ست که انجام پرداخت‌های گوناگون برروی آن را آسان می‌کند. همچنین قابلیت سنباده‌زنی و کشسانی چوب روس، هم ترمیم آن را ممکن می‌کند و هم استفاده از آن در صنایع مبلمان را. چوب‌های روسی باوجود ارزان‌قیمت ودر دسترس بودن، از تنوع بالایی در طرح، رنگ و ابعاد نیز برخوردارند تا پاسخگوی نیازها و سلیقه‌های مختلف باشند.
معیاب چوب روسی
در ادامه‌ی این مطلب به‌سراغ معرفی یکی ازپرمصرف‌ترین انواع چوب روس می‌رویم وبه سؤالاتی همچون «چوب نرادچیست؟» پاسخ خواهیم داد اما پیش از آن قصد داریم تا به معایب چوب روس بپردازیم.این چوب‌هامقاوم‌اند وبه‌طور معمول موریانه و حشرات نمی‌توانند آسیبی به آن‌هابزنند، بااین حال بعضی از انواع چوب روس بستر مناسبی‌اند برای رشد قارچ‌ها و لانه کردن حشره‌ها. به همین دلیل باید دقت کافی در نگهداری ازآن‌ها اعمال شود، زیرا درغیر این صورت ظاهرشان آسیب خواهد دیدوپر ازلکه خواهد شد؛ به‌علاوه استحکامشان نیز به‌شدت کاهش می‌یابد. مسئله‌ی دیگررعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش در هنگام کار با چوب روسی‌ست، چراکه ممکن است باعث ایجادحساسیت‌های تنفسی یا پوستی برای بعضی از افراد شوند.

www.choobwood.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *