مقاله ها

چوب روسی چیست؟

چوب روسی چیست؟ بررسی کامل مزایا و معایب چوب نراد روسی
چوب روسی چیست؟ مزایا و معایب چوب روسی چیست؟ این ها سوالاتی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپرازیم. از آنجایی که چوب روسی یکی از مهم‌ترین مصالحی‌ست که هم در صنعت و هم ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در بازار، تحت لیبل‌ها، مدل‌ها و دسته‌بندی‌های مختلفی عرضه می‌شود و همین تنوع می‌تواند بسیار سردرگم‌کننده باشد. شما باید شناخت کاملی از انواع چوب روسی داشته باشید تا بتوانید بهترین آن‌ها را برای فعالیت مدنظر خود انتخاب کنید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به معرفی جامع چوب روسی بپردازیم.
در ادامه و پس از معرفی چوب روسی و چوب نراد، هم مزایای آن‌ها را خواهیم شناخت و هم از معایب چوب نراد و معایب چوب روس آگاه می‌شویم. محصولاتی که از طریق مرزهای شمالی وارد ایران می‌شوند، بسیار پرتقاضا و پراستفاده هستند و رقبایی مانند نراد چینی، یولکا، ساسنا و… دارند که البته نمی‌توانند جایگزین کیفیت این نوع چوب‌ها شوند. با ما همراه باشید.
چوب روسی چیست؟
حتماً با نام‌های مختلفی که در زیرمجموعه‌ی چوب روسی قرار گرفته‌اند مواجه شده‌اید، نام‌هایی همچون چوب یولکا، ساسنا و … . فکر می‌کنید این نام‌ها به چه چیزی اشاره دارند؟ به‌طور کلی به انواع چوب‌های خشک یا خیسی که به اشکال مختلف، همچون تخته و الوار، از روسیه وارد ایران می‌شوند و اغلب سفید، قرمز و یا کرم مایل به قهوه‌ای‌رنگ هستند، چوب روسی گفته می‌شود. بنابراین چوب روس چوب یک نوع درخت خاص نیست، بلکه به یک مجموعه از چوب‌ها گفته می‌شود که از انواع درختان نرم و سخت روسی، ازجمله نراد برداشت می‌شوند. استفاده از این چوب‌ها در ایران سابقه‌ای طولانی دارد، اما در ابتدا بیشتر واردات چوب از روسیه شامل گونه‌های مختلف صنوبر و کاج می‌شد. به همین دلیل هم هست که نام چوب روسی برروی الوارهای نراد و دیگر انواع کاج و صنوبر باقی ماند، درحالی‌که این چوب‌ها با هم متفاوت‌اند و ویژگی‌ها، کاربردها و استفاده‌های متمایزی دارند.

www.choobwood.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *